Úřad průmyslového vlastnictví

Zachovejte obchodní plán krátký!


Nesnažte se vypracovat obchodní plán o 100 stránkách a doufat, že jeho velikost ohromí potenciální financující subjekty. Obchodní plán by měl být krátký, jasný a dobře uspořádaný – stačí 10 – 15 stránek plus příloha.

Je to důležité, neboť po investicích je vždy velká poptávka a málokterého investora přesvědčíte, aby vsadil na určitý vynález přednostně před něčím, co je známější a tudíž bezpečnější. Vypracování snadno čitelného a pochopitelného obchodního plánu může být stejně důležité jako představení vynálezu.

Kratší obchodní plán se rovněž snadněji aktualizuje a Váš tým ho může lépe použít jako provozní příručku.

Držte se skutečnosti!

O své myšlence byste se vždy měli vyjadřovat kladně, nečiňte však nepodložená tvrzení o jejích vyhlídkách. Rovněž byste neměli záměrně tajit známé nedostatky. Zkušení investoři se nenechají oklamat.

Pokud se svým obchodním plánem snažíte klamat lidi, riskujete ztrátu veškeré důvěryhodnosti. Ať za Vás tedy přesvědčují fakta. Pokud jasně předvedete potenciál svého vynálezu, můžete na důvěryhodnosti dokonce získat, označíte-li správně nedostatky, než to někdo udělá za Vás.
 

Datum poslední aktualizace – 21.10.2010 13:01